Vitajte!
Už niekoľko rokov sa zaoberám svojím ženským zdravím. Čo-to som sa naučila, aplikovala na seba a poskytlo mi to mnohé nové informácie o mojom tele. Teraz by som sa s vami chcela o moje poznatky podeliť. Bez zbytočných rečí poďme na to.
V prípade, že nanájdete dostatočné informácie, dúfam, že vám bude DISKUSNÉ FÓRUM čo najviac nápomocné.

pondelok 27. februára 2012

Meranie bazálnej teploty

Čo je bazálna teplota? 
Bazálna teplota (ďalej BT) je teplota oddýchnutého ľudského organizmu meraná v pokoji, neovplyvnená jedlom, pitím alebo telesnou námahou. Meriame ju v ústach, pošve alebo konečníku.
Najideálnejšie je podľa mňa meranie BT v pošve. BT meraná v ústach môže byť ovplyvnená trebárs požitými tekutinami pred meraním, či spíme s otvorenými či so zatvorenými ústami a pod.
Na meranie nám postačí najjednoduchší teplomer. No ak chceme, môžeme si zaobstarať aj špeciálny teplomer na meranie BT - meria na 2 desatinné miesta. 
Začať s meraním môžeme hocikedy počas cyklu, no pre začiatočníčky je najvhodnejšie začať po skončení menštruácie.

Technika merania v základoch
Na zaznamenávanie BT môžeme použiť tlačené grafy na hárkoch papiera alebo použiť online dostupné programy na zaznamenávanie a vyhodnocovanie BT.
Najpoužívanejšie programy (ktoré sú zdarma):
http://www.fertilityfriend.com (v anglickom jazyku)
http://www.wunschkinder.net (v nemeckom jazyku)
http://www.womenzone.cz (v českom jazyku)

Meriame každý deň, v rovnakom čase. Ak zvykneme cez víkend, dovolenku či iné voľné dni spať dlhšie než počas pracovných dní, nastavíme si budík na rovnakú hodinu, ako v pracovných dňoch. Nie je problém, ak po zmeraní teploty opäť zaspíme. 
Meriame aspoň po 4-6 hodinovom spánku. 

V ďalších príspevkoch sa dočítate detailnejšie o technike merania.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára